Bytte og retur

Bytte og Retur

  • BYTTE

Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument forutsatt at prisen er den samme. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur.

  1. Legg inn en ny bestilling i nettbutikken på den varen du ønsker å bytte til og skriv gjerne ned det nye ordrenr på returskjema. Link til "Bytteskjema" finner du nederst på denne siden.
  2. Fyll ut returskjemaet og kryss av for bytte i returårsak.
  3. Send returskjemaet til info@birkenstocks.no
  4. Vi sender ditt nye byttepar og legger ved en returetikett i esken. Da kan enkelt gjenbruke ytteresken og klistre returetiketten på esken.
  5. Varen du returnerer må være i ubrukt stand og i original eske.
  6. Returen leveres inn på nærmeste postkontor
  7. Bytte av vare er gratis 

Vi betaler returfrakten for deg, men dette forutsetter at du benytter vedlagte returlapp som ligger i esken sammen med varen.

Vi dekker ikke returfrakt på bytte av salgsvarer - ta kontakt med kundeservice på info@birkenstocks.no

  • RETUR
  1. Fyll ut returskjemaet og angi årsak. Link til "Angrerettskjema" finner du nederst på siden.
  2. Legg returskjemaet sammen med det du skal returnere. Bruke gjerne samme yttereske du mottok fra oss eller en annen tett forpakning dersom du ønsker det.
  3. Klistre returetiketten på esken. Ta kontakt med oss hvis returetiketten er blitt borte eller ikke ligger ved så sender vi en ny på mail. Dersom du ønsker å velge en annen forsendelsesmetode enn vår returetikett, er det selvsagt helt opp til deg.
  4. Lever pakken på nærmeste postkontor. Velger du å bruke vår returetikett belaster  vi deg for et returgebyr på 79 kroner når vi mottar pakken fra deg. Dette gjelder ikke bytter eller reklamasjoner.

Når vi har behandlet returen vil vi tilbakebetale penger til betalingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling er det normalt 3-5 virkedager, for Klarna er det normalt 5 virkedager og for faktura fra Birkenstocks.no er det normalt 1 uke. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet.

  • VILKÅR

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i ubrukt stand og i original emballasje uten lukt og merker.

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. Vær derfor oppmerksom på at dersom du teiper og ødelegger en skoeske i returforsendelsen, kan ikke varen selges videre og går under brukte varer. Er varen definert som brukt vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten original emballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være gjenstand for tilbakebetaling.

  • Feilsending

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

  • Reklamasjon

Har du vært så uheldig at noe galt har skjedd med varen du kjøpte av Birkenstocks.no ber vi deg ta kontakt pr mail med en utfyllende feilmelding om saken, gjerne med bilder om det er naturlig. Noen ganger trenger vi ikke varen i retur så det er best om man avventer innsending av defekt vare før man får beskjed om dette. Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normalt tar en reklamasjon 1ukes behandlingstid avhengig av hvordan saken løses. Du vil motta et referansenummer for din reklamasjon og bli løpende informert om fremgangen.

Angrerett og 30 dager åpent kjøp

Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper og returnerer varen i ubrukt stand i original emballasje.

For fullstendig versjon, se våre Kjøpsvilkår.

I tillegg til angreretten tilbyr Birkenstocks.no deg som kunde 30 dager åpent kjøp! Det er slik at du kan føle deg 100% sikker på ditt kjøp eller er usikker på størrelse.

Returadresse

Birkenstocks.no, postboks 226, 3421 Lierskogen. Bruk tilsendte returlapp eller annen måte ved retur. Vi refunderer ikke frakt. Er du usikker på noe ta kontakt med oss på telefon eller epost.

Hjelp

Er du usikker på om det er noe feil med produktet, ta kontakt med oss så raskt som mulig. Vi ønsker å hjelpe deg slik at du får en god opplevelse med varen du har kjøpt!

Bytte og angrerettskjema

Bytteskjema: Bytteskjema
Angrerettskjema: Angrerettskjema