Bytte og retur

Bytte og retur

Retur hos Birkenstocks.no er enkel og gratis. Vi betaler returfrakten for deg, men dette forutsetter at du benytter vedlagte returlapp som ligger i esken sammen med varen.

Denne returlappen kan klistres på pakken og sendes til oss omkostningsfritt. Husk at du får en innleveringskvittering på din retur, dette er viktig hvis pakken blir borte! Du kan følge med på sporingen av din retur for å se når vi mottar den. Normal behandlingstid av retur er 3 virkedager etter mottak av pakken. I perioder med stor pågang kan behandlingstiden bli lenger. For reklamasjon vil behandlingstid variere da hver sak er unik og vil løses i samsvar med leverandøren.

  • Refundering

Velger du å bli refundert for din retur vil vi tilbakebetale penger til betalingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling er det normalt 3-5 virkedager, for Klarna er det normalt 5 virkedager og for faktura fra Birkenstocks.no er det normalt 2 uker. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet.

  • Varebytte

Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument forutsatt at prisen er den samme. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur.

  • Feilsending

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

  • Reklamasjon

Har du vært så uheldig at noe galt har skjedd med varen du kjøpte av Birkenstocks.no ber vi deg ta kontakt pr mail med en utfyllende feilmelding om saken, gjerne med bilder om det er naturlig. Noen ganger trenger vi ikke varen i retur så det er best om man avventer innsending av defekt vare før man får beskjed om dette. Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normalt kan en reklamasjon ta 1-2 uker behandlingstid avhengig av hvordan saken løses. Du vil motta et referansenummer for din reklamasjon og bli løpende informert om fremgangen.

Angrerett og 30 dager åpent kjøp

Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper og returnerer varen i ubrukt stand i original emballasje.

For fullstendig versjon, se våre Kjøpsvilkår.

I tillegg til angreretten tilbyr Birkenstocks.no deg som kunde 30 dager åpent kjøp! Det er slik at du kan føle deg 100% sikker på ditt kjøp eller er usikker på størrelse.

Returadresse

Birkenstocks.no, postboks 226, 3421 Lierskogen. Bruk tilsendte returlapp eller annen måte ved retur. Vi refunderer ikke frakt. Er du usikker på noe ta kontakt med oss på telefon eller epost.

Hjelp

Er du usikker på om det er noe feil med produktet, ta kontakt med oss så raskt som mulig. Vi ønsker å hjelpe deg slik at du får en god opplevelse med varen du har kjøpt!!

Bytte og angrerettskjema

Bytteskjema: Bytteskjema
Angrerettskjema: Angrerettskjema